Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, İstanbul Valiliği himayesinde ve Sıfır Atık Vakfı koordinasyonunda Atatürk Havalimanı’nda düzenlenen “Sıfır Atık Forumu 2026” kapsamındaki “Sıfır Atık Kent Tasarımı: İklim Hedefleri İçin Kentsel Planlama Paneli”nde konuştu. Uraloğlu, Bakanlıkları tarafından yürütülen çalışmaları anlatarak, “Stratejimiz, sıfır emisyon hedefi doğrultusunda trafik güvenliğini artırarak, intermodal taşımacılığı destekleyen, güçlü kurumsal ve fiziki altyapıya dayalı,…
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, İstanbul Valiliği himayesinde ve Sıfır Atık Vakfı koordinasyonunda Atatürk Havalimanı’nda düzenlenen “Sıfır Atık Forumu 2026” kapsamındaki “Sıfır Atık Kent Tasarımı: İklim Hedefleri İçin Kentsel Planlama Paneli”nde konuştu. Uraloğlu, Bakanlıkları tarafından yürütülen çalışmaları anlatarak, “Stratejimiz, sıfır emisyon hedefi doğrultusunda trafik güvenliğini artırarak, intermodal taşımacılığı destekleyen, güçlü kurumsal ve fiziki altyapıya dayalı, çevre dostu bir vizyonla dünyada öncü olmaktır” dedi.
Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde son 23 yılda ulaştırma alanına 355 milyar dolarlık yatırım yapıldığını vurgulayarak, yeşil dönüşüm hedefleri ve bu doğrultuda gerçekleştirilen yatırımlara değindi. Uraloğlu, karbon emisyonlarının azaltılmasına yönelik Türkiye’nin Orta Koridor üzerindeki taşımacılıkta 11,5 milyon tonluk emisyon azaltım potansiyeline sahip olduğunu belirtti.
Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin uluslararası karbon emisyonlarının azaltılmasına yönelik önemli potansiyele sahip olduğunu ifade ederek, Orta Koridor’un bağlantılarının genişlediğini ve bu sayede emisyon azaltımının hedeflendiğini aktardı. Ayrıca, Uluslararası Ulaştırma Forumu (ITF) Dönem Başkanlığı’nın Türkiye tarafından üstlenileceğini ve forumda koridorlar özelinde bağlantısallık ve sürdürülebilirliğin ön planda tutulacağını söyledi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Türkiye’de ulaşımda net sıfır emisyon hedefine ulaşmak için yapılan çalışmalara ve karbon ayak izi hesaplamalarına değinerek, önlemler alınmazsa 2053’e kadar karbon emisyonunu ancak yüzde 4 azaltabileceklerini, ancak gerekli önlemler alındığında bu oranın yüzde 80’e kadar çıkabileceğini belirtti.
Uraloğlu, elektrikli araçların kullanımının önemine vurgu yaparak, Türkiye’nin bu alanda önemli mesafe katettiğini ve Avrupa’da DC soket başına düşen araç sayısında birinci olduklarını söyledi. Ayrıca, bölünmüş yolların sağladığı zaman ve akaryakıt tasarrufu ile trafik güvenliğindeki artışın önemine dikkat çekti.
Demir yollarının emisyon azaltımında kritik bir rol oynadığını belirten Uraloğlu, Türkiye’nin demir yolu ağını genişletme hedeflerini paylaştı. Ayrıca, havacılık ve denizcilik alanlarındaki sürdürülebilir projelerin önemine değinerek, emisyon azaltımı için çalışmaların devam ettiğini aktardı.
Bakan Uraloğlu, kara yolu, demir yolu, havacılık, denizcilik, haberleşme ve uydu teknolojileri alanlarındaki yatırımlar ve projeler hakkında bilgi vererek sunumunu tamamladı.
Reklam & İşbirliği: [email protected]