Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, SGK ödemelerinde banka hizmet ücreti alındığı iddialarını yalanladı. Bakanlık, bu tür bilgilerin dezenformasyon olduğunu belirtti.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı (DMM), Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) ödemelerinde devletin banka hizmet ücreti aldığı yönündeki iddiaları yalanladı. Bakanlık, bu tür bilgilerin dezenformasyon olduğunu belirtti.
Sosyal medya platformlarında yer alan bazı paylaşımlarda, SGK’ya ait işlem ekranları kullanılarak devletin ödemelerden banka hizmet ücreti kestiği iddia edilmişti. DMM, bu iddiaların gerçeği yansıtmadığını duyurdu.
Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, SGK aracılığıyla yapılan ödemelerin banka şubeleri, ATM’ler ve internet bankacılığı üzerinden herhangi bir hizmet ücreti veya komisyon alınmadan gerçekleştirildiği vurgulandı. Bu işlemlerin ücretsiz olduğu belirtildi.
Kredi kartı ile yapılan ödemelerde bazı kesintilerin söz konusu olabileceği, ancak bu kesintilerin SGK tarafından değil, ilgili bankaların kendi politikaları gereği yapıldığı açıklandı. Bu durumun SGK ile bir ilgisi bulunmadığı ifade edildi. Kamuoyunun yanıltılmaya çalışıldığına dikkat çekilerek, asılsız iddialara itibar edilmemesi istendi.
Reklam & İşbirliği: [email protected]